2009. ápr. 15.

Három nap

Gyönyörű három,vagyis két és fél napot töltöttünk Pécsen és környékén. Szigetvárra vezetett utunk először,ahol a Zrínyi várat néztük meg.Kár hogy ott vezetik a villany vezetéket,de azért érdemes ellátogatni ide.Benne Ali pasa dzsámija,amiben ez a szép ima fülke látható.
Pécsen órákon át barangoltunk ,rengeteg a látnivaló.Ez például a Belvárosi Plébánia belső kupolája.Nincs tele arany és réz veretekkel,mégis nagyon szép.Sajnos a Bazilikát most tatarozzák ezért fátyolba burkoltan látható.:)Belül viszont álom szép.Ez előtt a szobor előtt vigyázzatok ,ugyanis hiányzik egy 10x10-es kocka,ahol majdnem hasra vágódtam,a fényképező gépemet is elejtettem,de szerencsére valaki vigyázott rám és nem történt semmi baj az ijedelmen kívül. :))
Könnyes szemmel gyújtottunk gyertyát.Na én szegény :( ,felmentünk a Kiss József-kilátóba.Még most is szédülök ahogy a képeket nézegetem.Bevallom én ezt a tájat csak a gépben láttam. :))Villány felé fél úton.
Na és persze aFritsch pince a Villányi pincesoron.
Felmentünk a Nagyharsányi szobor parkba is.És persze az elmaradhatatlan medvehagyma Orfűn.
Elbúcsúztunk fájó szívvel ettől a gyönyörű helytől és irány haza.
Sajnos az összes helyet nem tudtam megmutatni ahol voltunk,mert az elemeim nem bírták a strapát.Sajnálom hogy egy két képem homályosra sikeredett,de azért tudni fogjuk hol készültek.:)) Ettől jobb kikapcsolódást elsem tudok képzelni.Aki teheti menjen el ezekre a helyekre,kár kihagyni őket.
Ja és a szállásunkról nem véletlenül nem készítettem képeket.

Marika írta...

Nagyon szép helyeken jártatok .Sok szép élménnyel tértetek haza ,és kellemesen el is fáradtatok biztos.

Jutus írta...

Húúú ne is mond,és még a medvehagymát is megkellett takarítani és elpakolni.De nagyon megérte!

szmari írta...

Gimnazistaként, osztálykiránduláson jártam ott, azóta sem sajnos. Emlékem a kilátó utáni kollektív pulzisszámlálás :-) imádott osztályfőnökünkkel, és Szigetváron a vár, ott aludtunk az exbörtönben. A hatalmas sötét teremben éjjel, csak úgy jöttek a szellemek :-)))))
Az a baj, hogy nem szeretünk hosszan utazni, ezért mindig a Dunán "innen" keresünk látnivalót.
Pedig nagyon sok lenne odaát is. A medvehagymáról nem is beszélve... még sosem kóstoltam,csak sok jót hallottam róla. Nem jött velem szembe még a boltokban sem :-)))

Jutus írta...

Szép kirándulás lehetett akkor is.:))
Mi imádunk utazni,imádom útközben a gyönyörű tájakat,/persze csak a szemét menteset:( / és mindíg új és új helyeket talál az ember,hiába hogy már jártunk arra.
A medve hagymát tavaly nagyon megszerettették velünk,nagyon sokoldalú,finom és egészséges.
Apárom munkatársa talált Veresegyházán a piacon.Én még nem találkoztam vele sehol,pedig nálunk a hűvös,árnyékos fűszerkertben megmaradt a tavalyi pár tő.